Thursday, 17 April 2014

Road to Challenge Taiwan 2014-6 Packing part 2

Bike case : Polaris EVA bike pod  - semi hard case is...

a rigid EVA molded cycle suit case.
EVA (ethylene vinyl acetate) has high impact, strength and good tear / abrasion resistance making it an ideal construction method for the bike pod.
The bike pod is moulded to fit most road, touring and mountain bikes in a secure locked in psotion to reduce damage whilst in transit
The clam chill design also enables it to be fully opened for ease of stowing the bike
The bike wheels lock in position using quick release skewers
Closedwith industrial strength zips and backed up by quick release buckles.
Strong, integrated wheels for ease of carrying
Conforms to all major airline baggage handling restrictions
Dimensions length 1200mm, height 907mm, depth 280mm
weight approximately 6.7kg

wheels were fixed to the cell directly and frame was also fixed to the other side of the cell. In order to fix the frame, handle and DH bar were removed from the frame and seat post was lowered to adjust to the size of the cell.

 Polaris社のセミハードバイクケース、EVA bike podへの梱包は、片側にホイールを固定し、片側にフレームを固定します。ホイール側はEVA製のケース外壁にクイックレリースで固定します。これはなかなかガッチリと固定され、揺れたり、落ちたりしません。




 もう片方にはフレームを設置し、布製のバンドで固定します。これも意外とかっちりと固定されます。フレームには発泡スチロールの保護剤を巻きました。容器に収めるために、ハンドルははずし、DHバーもはずしました。サドルは高さを目一杯下げるとちょうどおさまりました。




購入時になかに入っていたプチプチをフレームに巻き付けて、、、現地で捨てて来てもよいさそうな古いタオルもすき間を埋めました。



 ハーイ、完成です。

    And all set! My bike is ready for Taiwan. It weighs about 23kg and it is way above the limit of domestic flight in Taiwan. However, the airline company will count the total weight of all the luggages. I think I can manage the total weight under 30kg.

 そして、パック完了。重量は23kgですので、一人当たり10kgの台湾国内線の重量は越えますが、3人合計30kgはクリア出来そうです。

 追記、すでに今回のレースに引き続き、11月に台湾の南部、墾丁で行われるIronman Taiwan 70.3にもエントリーしておりますが、さらに来年2015年4月12日に同じく南部墾丁でIronman Taiwanが行われるとの情報が本日アナウンスされました。僕のロング初挑戦はChallengeになるかIronman になるか、、、体調と諸々の状況と関係者各位の理解が得られましたら是非、参加したいところです。


No comments:

Post a Comment