Sunday 9 October 2011

Palace cycling with my son

 二週間前から練っていたパレスサイクリング計画をようやく実行できる週末を迎えました。それでも、長男は塾のため参加出来ず、次男を誘っての出陣となりました。



パレスサイクリングとは、サイクリストの為に皇居周りの内堀通りの二重橋周辺の一部を自動車の通行を止めて開放する催しで、毎週日曜日の10時から16時に行われているのです。各、自分の自慢の自転車を持ち寄り、思い思いに走っているのですが、JCAが無料で自転車をレンタルしてくれるサービスもあるのです。二人乗りのタンデムを借りて、カップルや親子で乗っている姿も見かけます。

中には、交通法規を守らずに反対車線を逆走したり、信号で止まらなかったりする人もいるのですが、あちらこちらに係員(ボランティアかJCAの人でしょうか)が立っていて、ハンドマイクで注意をします。自転車だけとはいえ、信号はそのまま稼働しているため、こういった注意が促されるのですが、サイクリストの交通法規順守への啓蒙としてはとても良い活動だと思います。

片道3,4車線の車道をゆったりと自転車だけで独占できるのは、何にも代え難い至福の一時であることは、恐らく参加されたことのある皆さんは同様に感じられることでしょう。

次男は、つい先日まで自転車に乗ることが出来なかったのが嘘のように軽快に走っていました。苦手にしていた止まった後の再発進も今では怖くなくなったようです。気がついてみれば4週、14キロの行程を難なく走りました。

是非、長男の都合のつく日曜日に三人で走りたいと思っているわけです。

I have been waiting for today to cycle around Imperial Palace in Central Tokyo.  Unfortunately, Elder son was not able to join me since he had exam in his cram school.  So I took my younger son to go to Imperial Palace.

  Palace Cycling is a kind of event for cyclists.  A part of the road around Imperial Palace was provided only for cyclists between 10-16 on every Sunday.

   It is not to mention that It was such a beautiful scenery around the road.  No automobiles disturb us from cycling, no air pollution, no immoral cyclists (staffs may be from Japan Cycling Association give warnings to this kind of cyclists).

   Even if you are a tourist, there is free rental bike service.  So if you have a chance to visit Tokyo on Sunday and feel like cycling, why don't you go to Nijyuu-bashi to pick up a bicycle and take a ride.  

No comments:

Post a Comment