Thursday 3 September 2015

殻を破る。 to overcome the limit line.



 しばらくぶりの更新。

 この夏はとくに暑さが厳しく、日中に走っていたら失神するほどでした。ということもあり、また自由になる時間も限られていたため、走るのは早朝と夜間に限定しましたところ、これが思いの外自分のペースにはあったようです。

 しかもナイキプラスのアプリ上で友人と競り合ううちに後半は思いがけず距離が伸び、最終的には月間200kmを達成するに至りました。

 これまでの自分のノルマは月間100km。100kmは無理にでも達成してましたが、100kmを越えると途端に意欲が減退する悪い習性が出来上がってしまっていました。

 明らかに今の自分のはオーバーワークではありましたが、殻を破るという意味では有意義な1ヶ月と感じました。

   It was such a hot summer here in Tokyo this year. Since I have no time to run during daytime, evening time, I rather run in the early morning and late at night. 

   I have been kept my rule to run over 100 km every month for last two years, however, I could not keep myself run for over 100 because of decreased motivation.

   But in August, I could have overcome my limit of 100 strongly supported by the competition with my nike-plus friends.  I assume it was a good experience for me and I am going to keep running this month, too.

No comments:

Post a Comment