Sunday 11 May 2014

Tabi Run in Barcelona, BCN 1, 旅ラン in バルセロナ1

    Everytime I go out of Tokyo, for business or for travel, I ask the hotel front whether I can jog around the hotel safely.  This time, I went to Barcelona, Catalunya, Spain to attend The 28th ECCMID. 

 旅先で走れる喜びは一度覚えると病みつきになります。とはいえ、安全が担保されて初めて楽しめるもの。大抵の場合私はホテルのコンシェルジェに安全なジョギングコースを聞いてみるのですが、ここバルセロナでは、ビーチサイドは基本的に安全とのお言葉を頂き、朝のジョグに飛び出しました。

 基本的に暴漢もスリも朝は活動しませんし、ここバルセロナでも毎日走りましたが、そのような危険な思いは幸いながら見た事も経験もしませんでした。無事でした。

In front of the Hotel, Front Maritim






Rental bicycle

Conference center, CCIB
CCIB、ここで学会は開催されます
ジョグがてら学会場も視察しました。この周りにもいくつかホテルはありますが、やはり価格が高めで(どうもこの学会にあわせて値段を上げているのか、バルセロナの宿泊費は大変高く感じます)。

誘導のあしあと
Footnotes to ECCMID


タクシーも安全でした。値段は日本と同等か若干安いかなという感じです。

CCIBのとなりは博物館


学会場から歩道橋をこえるとそこは海
Beachline, just across the bridge from CCIB







Excersize machines, mainly for elderly

seems like a part of sunk submarine

another part of submarine


Long ciesta
シエスタは長めにとっているのですね。午後1時から5時まではガソリンスタンドは休みでした。



And back to the hotel.



No comments:

Post a Comment