Wednesday 23 November 2011

First Ride, arrived at home without accidents.

I, Ichiro Koga, took a first ride on the brand new KOGA and returned home without any accidents.

It was my first ride on a road bike.  It was quite scaring for the first moment.  I wore a pair of ordinary sneakers instead of binding shoes.  Because I did not think that I could make it with binding shoes on.  And I realized that it was a right choice.

It was slightly shorter than one hour to back home.  I thanked god that I returned home safe, without any accidents.

Also, I thanked my wife.  She allowed me to have a new road bike to train and to participate triathlon races.



今日、Y's Road 池袋店で私のKOGA 3Kの完成車を受け取りました。最初にお店に電話をかけたときから今日まで大変親身に対応して下さったHさんは、今日はOFFだったにもかかわらず、開店早々からお店に駆けつけてくれました。いつか、友人から「××から買いたい」と言われるのが営業担当としては誉れなのだという話を聞きましたが、今後自転車を購入することがあればまたHさんに相談したいと思っています。

私にとって、Road Bikeに乗るのはこれが初めて。友人のRoadにまたがったことはありましたが、文字通りまたがっただけです。漕いだことも、シフトチェンジしたことも無く、よろよろと店を後にしたあとは、ひとまず転ばないよう、ぶつけないよう、ぶつけられないように心がけました。

幸い、約一時間の道のりを無事走り終え、帰宅することが出来ました。神様に感謝です。

もう一人、私のトライアスロンチャレンジに理解を示してくれた「かみさん」にも感謝しています。

1 comment: