Sunday 25 September 2011

Palace cycling / 内堀通りが自転車天国

今日は、長男が月一で通っている理科実験教室のため、電車で行くのも退屈だろうと、二人で自転車に乗っていくことにしました。

お茶の水の聖橋下までの道のりは約10km。しかも比較的交通量の多い国道を通ることから、若干の不安もありましたが、本人も乗り気であり、かなり体力もついてきているので、大丈夫だろうと判断しました。

Today is the day my son go to Sunday clam school of science experiments.  I thought it would be more fun if he went there by bike.  So I  decided to take him there by bike.  It was about 10km distance from my apartment.  Although roads on the way usually have heavy traffic, we arrived at the destination safe and secure.



理科実験は2時間のコースなので、その間、私は皇居の内堀通りへ向かいました。内堀通りは毎週日曜日にCyclistのために開放されているのです。パレスサイクリングと呼ばれているこの企画は、自転車に道路を提供するだけでなく、普段、自転車に接する機会のない人たちに自転車を無料で貸し出し、サイクリングの楽しさを伝えたり、自転車しか居ない環境で敢えて信号を点灯し、交通ルールの厳守を始動するといった啓蒙活動も行っています。あまり報道されませんが、素晴らしい企画です。

ロードバイクを購入した暁にはここで試走することは勿論のこと、次回は、二人の息子を連れてこようと思わずには居られませんでした。

While he was taking the class, I went to Uchibori Street, the street around Imperial palace.  This street is open to cyclists on every Sunday.  No automobiles, no motorcycles, nothing but bicycles.

Not only road bikes, there are all kinds of bicycles cycling together.  It not to mention that the road condition is more than perfect since this is the street in front of Imperial palace.

I am quite sure I will be back there again and next time I will take two sons with bicycles.

No comments:

Post a Comment