Tuesday 6 September 2011

Back to Cycle

Kids went back to school on the 1st of September.  And I started cycling again today.

Today's route/今日のルートはこちら

There are several reasons why I am back in cycling today.
The 1st reason is that weather is little bit milder than that in August.  Comfortable weather for cycling is back now.

The 2nd reason is that I gained weight during 'summer break' .  Several days ago, I set my life time body weight record.  No more sushi and YAKINIKU(Japanese style grilled beef).  I have to keep myself healthy until all of my kids grow up.

The 3rd reason is that I did not give up trying Triathlon next year.  I have to make my legs ready to swim, to run and to cycle.

And today, I realized that cycling in TOKYO is ....... so gooood.

気がつけば台風も去り、空を見上げれば照りつける太陽はどこかへ消えてしまいました。
暑い暑い夏が終わり、ようやく自転車を楽しめる季節が戻ってきたようです。しかし、雨は大敵。油断も大敵。先日の沖縄旅行は久しぶりのBromptonとなりましたが、ヘソを曲げるでもなく元気よく走ってくれることが分かりひそかに心の中で東京に帰ったらまた一緒に走ろうと誓ったのでした。

果たして本日、仕事上がりの夕刻に石神井川のほとりからヘルメットを被り、一路自宅を目指して走りました。えんじ色の暗い色のポロを着てきたり、リュックの蛍光カバーを被せ忘れたり、照明の電池が切れていたりと、久しぶりのCommutingは、かつての感覚を忘れてしまっているようでした。そんなハプニングが続きましたが、いつもよりも慎重に、ペースを落としての走行で、特にトラブル無く帰宅することが出来ました。普段よりも20分以上遅れての帰宅でしたが、出発前と電池交換に立ち寄ったコンビニでのタイムロスが10分以上と思われますので、これからも慌てずに走っても良いかなと思った次第です。

やっぱり自転車通勤は良いですな。

No comments:

Post a Comment