Friday 16 September 2011

Old friend's collection

職場からの帰り道で、古くからの友人を訪ね、自転車コレクションを見せて貰いました。

私の昔からの友人の中で、Cyclistの草分け的な存在であり、さすがにコレクションも充実していました。


カーボンロードバイクのKUOTAは、初めての一台だそうで、あまりよく分からず購入したとのことですから今の私によく似た状況かも知れません。

それ以外にも自転車置き場にある自転車は、どれも輝いています。特にパーツからオーダーメードしたという一台はエンブレムが輝いていました。世界でただ一台しかないという素晴らしい自転車です。自転車って愛のある乗り物なんですね。

今も、職場への自転車通勤を続けているのだそうで、やはり自転車は乗ってこそ輝く物だと改めて教えて貰いました。高級すぎる物を購入し、普段はなかなか乗れないのでは意味がないということです。

よしっ、私も買おう。まずは家族を説得しよう。

On the way back home, I stopped by my old friend's condo.  He started cycling several years ago and he owns multiple bikes.  He showed me all of his collections.  Actually, they were all beautiful.  Among those, KUOTA - carbon frame road bike, and originally designed steel frame bike were my favorite.

The big issue is the price of road bikes.  I need to make really good strategy to persuade my family to buy a new road bike.

2 comments:

  1. Wow - that's a lot of good bikes!

    Peace :)

    ReplyDelete
  2. Chandra, we are living in a small part of a small country. You need to understand the housing situation in Tokyo. That is the parking space for whole condo residences. So, my friends bikes are the only part of them. Thanks, for the comment.

    ReplyDelete