Sunday 12 June 2011

Sunday mornig family ride 朝サイクリング 芝公園編

今朝も行ってきました。日曜日の朝に息子と弁当を持ってサイクリングに出かけるためには

私が家にいる。
息子に午前中の予定が入っていない。
晴れている。

の三つの条件が揃わないといけないのです。今朝はこの三つが揃っていたので、出かけました。今日は芝公園、増上寺、東京プリンスのどれかで弁当を食べようと家を出ましたが、結論から言うと、芝公園というのは小間切れになっていて東京プリンスの手前にある広場が一番ピクニックには合っているようでした。


芝公園内のベンチ。この下に池がある。Shiba-Park, Tokyo


我々が休憩したのは東京タワーの真下の森の中。高い木々に囲まれた一角は都会にいることを忘れる佇まいでしたが、蚊がちらほらと出現し始めており、運動後の我々の体から美味しそうな香りが広がっていたようでした。
東京タワーにて。全体を収めるのにみんな這いつくばって写真を撮ってました。
The Tokyo Tower. To take the picture of the whole view, many tourists were groveling on the ground .

自宅に戻った際に、これまでに行った三カ所の公園で一番良かったところを息子に聞くと、やはり代々木公園が一番だそうです。公園の美しさと開放感、園内にサイクリングコースがあるのが良いのだとか。


   Another Sunday morning cycling with my son today.  We went to the area around Tokyo Tower this morning.  There are several parks and a big famous temple in this area.  The place we chose was exactly under The Tokyo Tower but it was something like a small forest and we felt as if we were in the mountain area.

   So far, we have been to three major parks in central Tokyo area.  Among those three, my son's recommendation is "Yoyogi park"  because of its size and comfortability, and he also mentioned "The cycling road inside the park is really attractive to children like me."

2 comments: