Monday 23 May 2011

Exercise and Eat  運動たのしきゃ、メシもうまい

今日は日中から雨になるとの予報であったため、妻に止められて自転車は自宅に置いたまま電車での通勤となりました。夕方までなんとか曇り空は踏ん張っていましたので、こんな事なら乗ってくれば良かったと後悔しかけましたが、やはりポツポツと降り出し、帰り頃にはきっちりと雨でした。

今日は、久しぶりに泳ぐ事にしました。トライアスロンの水泳距離にちなんで1.5kmのswimにしました。体が重たかったため400,400,400,300に区切って泳ぎました。何でからだが思いのだろう???と思っていましたが、次の段落を読んで頂ければご理解頂けるかと思います。

自転車写真がないので、おいしい食事の写真を二枚。運動をしたあとの筋肉のけだるいざわめきと空腹を満たす食事は何にも代え難いご褒美です。元来、よく食べてよく育ってきた私は食べるのが大好きで、iphoneを使用するようになってから美味しい食事の時には写真を撮る癖がついてしまっています。それでは昨日の夕食をお見せしましょう。普通に二人前食べてしまっていましたね。どうりで今日は体が重かったわけです。

Today's weather forcast was right.  Rain.  Rain in the afternoon.  My wife checked the the weather forcast and advised me not to go by bike today.  So I took the overground train to go to work.

In the afternoon, I checked outside several times and didn't see raining.  I almost regretted that I should have come to work by bike......but my wife was right.  It started raining.

So I went to the gym and had 1.5km swim today.  I didn't know why but my body felt so heavy in the swimming pool.(You will find the answer in the last paragraph)  I swam 400 meters three times and 300meters once.

There is no new bicycle related pictures today as I didn't ride a bike.  Instead, I would like to introduce two Japanese dishes.  As you know I love to ride a bike now.  But I guess I have to confess that I also love to eat a lot more!  These are dishes for my dinner last night.  Big enough for two persons.
BUTADON, Pork Bowl, sauteed pork on rice. soy sause taste 

OOMORI ZARUSOBA, buckwheat cold noodle with dried sea wead on top.

No comments:

Post a Comment